mercredi 1 juillet 2020

Συμβολική αποχαιρετιστήρια γιορτή για τη λήξη της σχολικής χρονιάς / Fête symbolique de fin d'année

Αγαπητά παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί,

Ακόμη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της∙ μια ιδιαίτερη σχολική χρονιά, λόγω της πανδημίας. Παρόλες τις ελπίδες για την επαναλειτουργία του σχολείου μας δια ζώσης, αυτό δεν έγινε εφικτό. Ωστόσο, ελπίζουμε από το Σεπτέμβρη, όλες και όλοι να είμαστε πάλι μαζί, οι εκπαιδευτικοί να μπορέσουν να συνεχίσουν το υπέροχο έργο τους, οι τάξεις του σχολείου μας να ξαναγεμίσουν ζωή και εμείς οι γονείς να συνεχίσουμε τις ενεργές μας δράσεις !

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την πλειονότητα των εκπαιδευτικών μας που πρότειναν εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης με σύγχρονη ή ασύγχρονη διδασκαλία, επιτρέποντας στα παιδιά μας να κρατήσουν την επαφή τους με τα ελληνικά και τους συμμαθητές τους. Τα παιδιά μας δεν έχασαν τη λαχτάρα των ελληνικών ! Η μαζική τους παρουσία στα διαδικτυακά μαθήματα έως το τέλος το αποδεικνύει με τρόπο συγκινητικό και αξιοθαύμαστο. Ευχαριστούμε επίσης τους εκπαιδευτικούς για την εξαιρετική συνεργασία, καθώς και για την πολύτιμη τους βοήθεια στην προσπάθεια μας για τη δημιουργία και τον εμπλουτισμό του ιστότοπου καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας. 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και όλους τους γονείς που βοήθησαν και αφιέρωσαν πολύτιμο χρόνο, έτσι ώστε τα διαδικτυακά μαθήματα να γίνονται κάτω από τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, που συμμετείχαν ποικιλοτρόπως στο έργο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και έκαναν τη δύσκολη αυτή περίοδο πολύ πιο ανθρώπινη και διαχειρίσιμη. 

Όσον αφορά το τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων σκεφτήκαμε ότι η λήξη θα μπορούσε να γίνει έστω και συμβολικά, συλλογικά και χαρούμενα, χρησιμοποιώντας το χώρο του ιστότοπου του σχολείου μας. Προσκαλέσαμε λοιπόν τους εκπαιδευτικούς μας σε ένα διαδικτυακό αποχαιρετισμό με τους μαθητές, σαν μια συμβολική αποχαιρετιστήρια γιορτή.

Με μεγάλη μας χαρά η πρόσκληση αυτή έγινε πραγματικότητα χάρη στις ενέργειες και την παρότρυνση των εκπαιδευτικών μας, αλλά κυρίως χάρη στη δημιουργική συμμετοχή των μαθητών που ετοίμασαν και μας έστειλαν μια ζωγραφιά, ένα κείμενο, ένα ποίημα, ένα βίντεο,  ένα τραγούδι εγκάρδιου αποχαιρετισμού ! Μπράβο σε όλες και όλους !!

Σας καλούμε λοιπόν να απολαύσετε τα έργα των μαθητών του σχολείου του Σαββάτου, μικρών και μεγάλων !

Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι, να είστε πάντα καλά εσείς και οι οικογένειές σας.

=========================================================

Chers enfants, parents et enseignants,

cette année scolaire si particulière se termine. Malgré notre espoir pour un fonctionnement en présentiel, les conditions n'étaient pas réunies. Nous espérons qu'en septembre, nous pourrons nous retrouver tous ensemble à nouveau, que les enseignants pourront continuer leur magnifique travail, que les salles de l'école seront à nouveau remplies de vie et que nous, les parents, pourrons participer à la vie de l'école activement !

Nous voudrions remercier la majorité des enseignants de nous avoir proposer des modes d'enseignement alternatifs avec de l'enseignement synchrone et asynchrone permettant à nos enfants de garder le contact avec le grec et avec leurs camarades. Les enfants n'ont pas perdu leur appétence pour le grec ! La preuve émouvante et remarquable est leur présence massive aux cours par internet. jusqu'au dernier jour. Nous remercions également les enseignants de leur collaboration exceptionnelle et de leur aide précieuse lors de notre effort de créer et enrichir le contenu du site de l'école pendant la pandémie.

Nous voudrions, également, remercier tous les parents qui ont soutenu les enfants et ont consacré du temps précieux pour que les cours à distance aient lieu dans les meilleures conditions possibles, qui ont participer activement à l’œuvre de l'association des parents d'élèves et qui ont rendu cette période compliquée plus humaine et gérable.
Quant à la fin de cette année scolaire, l'association des parents d'élèves a eu l'idée de la clôturer, au moins de manière symbolique, collectivement et joyeusement au moyen du nouveau site de notre école. Aussi, nous avons invité les enseignants à participer à un "au revoir" via internet avec les élèves ; de faire une fête symbolique d'au revoir.

Pour notre plus grand plaisir, cette invitation a pu se concrétiser grâce aux actions et les encouragements des enseignants et notamment grâce à la participation créative des enfants qui ont préparé un dessin, un texte, une poésie, une vidéo, une chanson d'au revoir cordial.
Bravo à toutes et à tous !

Nous vous invitons donc à profiter des œuvres des élèves, petits et grands, de notre école de samedi !

Nous vous souhaitons un merveilleux été. Portez vous bien vous et vos proches.

=====------=====-------=====------=====------=====-----=====------=====


Ζωγραφιές νηπιαγωγείου και τάξης α1 // Dessins de la maternelle et de la classe α1

 

Αριάδνη - Προνήπιο
Ζωή - Προνήπιο 
Οδυσσέας - Νήπιο
Σοφία T. - Νήπιο
Θάλεια - Τάξη α1

Σοφία M. - Τάξη α1
Μιλένα - Τάξη α1


Ζωγραφιές τάξης α2 // Dessins de la classe α2


Μελίνα Χ.

Aρετή
Δέσποινα
Θωμάς
Άννα
Nικόλας

Μελίνα Σ.



Kείμενο τάξης Α2 / Β1 // Τexte de la classe A2 / B1


Πιστεύω ότι διάβασα καλά και έκανα πρόοδο στα ελληνικά. Μου άρεσε που μίλαγα με τη δασκάλα μου. Μου αρέσαν μερικά κείμενα που διάβασα αλλά δε μου άρεσε να κάνω ασκήσεις. Όμως θέλω να ξαναπάω στο σχολείο για να είμαι με τους φίλους μου.

Λέανδρος


Ποιήματα, κείμενα και εικαστικές δημιουργίες της τάξης Β2 γύρω από το καλοκαίρι //

Poèmes, textes et créations artistiques de la classe B2 sur le thème de l'été 

Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν και να αποτυπώσουν στο χαρτί ή στον υπολογιστή τους με λέξεις, χρώματα, ήχους, ό,τι φέρνει στο μυαλό και την σκέψη τους το ελληνικό καλοκαίρι: εικόνες, γεύσεις, μυρωδιές, εμπειρίες, τραγούδια, ήχους... // Les enfants ont été invités à refléchir et à représenter sur papier ou à leur ordinateur  avec des mots, des couleurs, des sons, ce que l'été grec leur évoque : des images, des goûts, des odeurs, des expériences, des chansons, des sons...


Το ελληνικό καλοκαίρι

Τα σπίτια στο βουνό
Και η Αθήνα στο κέντρο
Η γιαγιά κι οι τηγανίτες της
Και του παππού οι πίτες

Τα γατιά που τριγυρνούν
Και τα πουλιά που γουργουρίζουν
Τα φθηνά σουβλάκια
Και τα καμένα σαγανάκια

Οι νύχτες στις ταβέρνες
Και τα πρωϊνά κάτω απ’ τις τέντες

Όλα αυτά τα περιμέναμε
Όλη την χρονιά
Μακριά απ’ την ρουτίνα μας
Όρτσα τα πανιά !

Κατερίνα., 13 ετών


                                        ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

                                                 Βαθυγάλαζος ωκεανός
                                                     Αμέτρητο βάθος
                                                   Υπέρτατος ουρανός
                                                        Εξαίσιος ήλιος
                                                    Υπέρμετρα βουνά
                                                      Πελώρια δέντρα
                                                       Άπειρα βράδια
                                               Καλοκαίρι στην Ελλάδα.

                   Λευτέρης,13 ετών




ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Μια βουτιά στην μπλε θάλασσα
Μια οικογένεια που μας περιμένει
Ένα κολύμπι σε έρημους κολπίσκους
Γνωριμία με τους προγόνους
Μια πορτοκαλάδα μέσα στην πόλη
Ένα ηλιοβασίλεμα στην Ακρόπολη
Μια βόλτα μ’ ένα καράβι

Ένα ραντεβού σ’ έναν επίγειο παράδεισο

Μελίνα, 13 ετών
Ελληνικό καλοκαίρι

Μια νύχτα ψυχρή
Σε μια πόλη φωτεινή
Έτρεχε ένα γατί
Την Αθηνά να βρει

Αυτή θαυμάζει τη θέα
Από τα ψηλά βουνά
Όπου η αρχαία Ελλάδα
Νοσταλγεί τα νιάτα

Στη θάλασσα τα κύματα
την αμμουδιά χτυπάνε
Και ένα ζευγάρι εκεί πέρα
Τα ούζα τους τσουγκράνε

Το μακρινό άσπρο καράβι
Ταξιδεύει από νησί σε νησί
Και στο τέλος το ταξίδι
Όμορφες εμπειρίες αφήνει

Ιωάννα., 13 ετών



Το ελληνικό καλοκαίρι

Το ελληνικό καλοκαίρι είναι μοναδικό για πολλούς λόγους.

Για παράδειγμα, η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες στο κόσμο που βρίσκονται την ίδια στιγμή κοντά στη θάλασσα και στο βουνό.

Η θάλασσα της Ελλάδας έχει ένα φανταστικό πρασινογάλαζο χρώμα. Μερικές φορές αναρωτιέμαι αν είναι αληθινό. Δεν υπάρχει άλλη χώρα στο κόσμο που να έχει τέτοιο μεγάλο αρχιπέλαγος με τόσα πανέμορφα νησιά, που μπορούμε να επισκεφθούμε το ένα μετά το άλλο με ιστιοπλοϊκά, βάρκες ή πλοία.

Τα καλοκαίρια στην Ελλάδα περνάμε υπέροχα, όχι μόνο δίπλα στην θάλασσα αλλά ακόμη και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τα βράδια όλοι βγαίνουν έξω με την παρέα τους στα μπαρ, στα καφενεία και στις ταβέρνες, ενώ οι πλατείες γεμίζουν από παιδιά.

Έχω περάσει αξέχαστα καλοκαίρια στην Ελλάδα και ανυπομονώ να τα ξαναζήσω.

Άννα Λίζα, 14 ετών


Έλλη-Άννα, 14 ετών

ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΤΟΠΙΟ Λευτέρης, 13 ετών
 
Ο ΓΥΡΟΣ Οδυσσέας, 13 ετών

ΝΗΣΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νεφέλη, 14 ετών


                              ΒΙΝΤΕΟ : ''Καλοκαίρι στην Ελλάδα'',  Μελίνα, 12 ετών


Κείμενα της τάξης Γ1 / Γ2 / ΒAC για την περίοδο του εγκλεισμού //

Textes de la classe C1 / C2 / BAC sur la periode du confinement 


Αχ αυτό το σχολείο που τόσο μας έλειψε!


Η υγειονομική κρίση που ζούμε έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο. Θα σας πω πως έζησα εγώ την περίοδο του εγκλεισμού από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2020. Όλες οι συνήθειές μου άλλαξαν. Η μεγαλύτερη από αυτές τις αλλαγές ήταν αυτή του σχολείου. Τα μαθήματα γίνονταν πλέον διαδικτυακά. Φανταστείτε λοιπόν, για να μπορέσουμε να τελειώσουμε όλη τη φετινή ύλη, πώς κάναμε τα πειράματα στη χημεία. Αυτή η καραντίνα μας έκανε τουλάχιστον πιο δημιουργικούς... Ευτυχώς, ο εγκλεισμός έφερε και θετικά στη ζωή μου. Έμαθα, για παράδειγμα να φτιάχνω ένα πρόγραμμα που με βολεύει για να μπορώ να το ακολουθώ χωρίς δυσκολία. Επίσης, μπορούσα να ξυπνάω λίγο πιο αργά απ' ό,τι είχα συνηθίσει, κάτι που μου άρεσε πολύ.
Τα περισσότερα όμως που μου έφερε αυτή η καραντίνα ήταν αρνητικά. Στο σχολείο, η επαφή με τον καθηγητή χάθηκε και γενικά οι επαφές με τους συμμαθητές. Στην αρχή, μιλούσαμε πολύ συχνά μέσω μηνυμάτων και κλήσεων, όμως καθώς περνούσαν οι μέρες που μέναμε στο σπίτι, αυτες οι συνομιλίες λιγόστευαν. Επίσης, η οθόνη του υπολογιστή μπροστά στην οποία έπρεπε να είμαι καθισμένη για πολλές ώρες με κούραζε περισσότερο από το ίδιο το μάθημα. Η κλεισούρα και το συνεχώς ίδιο περιβάλλον ήταν επίσης μεγάλος παράγοντας στην ανάπτυξη της προσωπικής μου κούρασης. Τέλος, το άγχος ήταν το χειρότερο. Πριν μιλήσει ο Υπουργός Παιδείας, δεν ξέραμε τι θα γινόταν με τις εξετάσεις και γενικώς δεν ξέραμε τι θα γινόταν με την πανδημία. Προσωπικά, κατάλαβα πως τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την πραγματική τάξη. Οι ερωτήσεις και οι παρατηρήσεις στην ζωντανή τάξη δεν μπορούν με κανέναν τρόπο να εξασφαλιστούν στην εικονική τάξη λόγω των προβλημάτων σύνδεσης και της έλλειψης θέλησης και κίνητρου μάθησης.
Αυτούς τους "ατελείωτους" δύο μήνες μου έλειψαν περισσότερο από όλα οι φίλοι μου, διότι κάναμε σχεδόν τα πάντα μαζί και σταμάτησαν ξαφνικά όλα. Μου έλειψε επίσης η αίσθηση ελευθερίας και το να μπορώ να βγαίνω όποτε θέλω χωρίς να πρέπει να αποδείξω τον λόγο. Επίσης, μου έλειψε ο αυθορμητισμός στο μάθημα και η ζωντανή εκπαίδευση.
Ζ.

Γνωρίζοντας ότι ο καθένας έχει μια προσωπική και πολύ πιθανόν διαφορετική άποψη και εμπειρία από αυτά τα μαθήματα, θα υποστηρίξω ότι ήταν πιο πολύ θετικά παρά αρνητικά. Πρώτα από όλα, θα απαριθμήσουμε όλα τα προβλήματα που έχει το σύστημα.
Θα ήθελα να αρχίσω με την τεχνητή διάσταση αυτής της επικοινωνίας. Μπορεί σε μας τους νέους να φαινόταν φυσιολογικό το να μιλάμε σε οθόνες. Πράγματι, όταν παίζουμε με φίλους σε κάποια παιχνίδια, έτσι επικοινωνούμε. Όμως, όταν υπάρχει επανάληψη από τις οχτώ μέχρι της έξι, εξαφανίζεται όλη η χαρά από την επικοινωνία. Επιπλέον, η δυναμική συμμετοχή που απαιτούν οι καθηγητές, σαν να έχουμε φυσιολογικές συνθήκες, κουράζει. Αυτή η κούραση είναι όμως διαφορετική, σαν μια μεγάλη ψυχική φθορά. Ήδη δυσκολεύομαι να συμμετέχω στην πραγματική τάξη, οπότε μπορείτε να φανταστείτε μπροστά από μια οθόνη…
Στην συνέχεια προκύπτουν όλες οι ανησυχίες σχετικά με την υγεία. Η έκθεση στην οθόνη βλάπτει τα μάτια, διεγείρει τον εγκέφαλο, αλλά δυσκολεύει επίσης τον ύπνο, κάτι που έχει επίδραση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα και μας κάνει ευάλωτους στις ασθένειες. Η λίστα δεν τελειώνει. Στο τέλος μπορεί να μας πούνε και χοντρούς, επειδή δεν κινούμασταν αρκετά, σαν τα υπόλοιπα δεινά να μην ήταν αρκετά...
Τώρα όμως θα παρουσιάσω μια αντίθετη σκέψη. Αυτά τα μαθήματα ήταν τελικά το καλύτερο πράγμα που ήταν διαθέσιμο, η αξία τους ήταν ανεκτίμητη. Δυο μορφές μας προσφέρθηκαν, η σύγχρονη και η ασύγχρονη διδασκαλία. Η πρώτη ίσως κατάφερε να μας δώσει μια ψευδαίσθηση τάξης, και αυτό ενθάρρυνε πολλούς μαθητές να εργαστούν με τον δικό τους τρόπο. Έκαναν τα μαθήματα και παρακολουθούσαν τον καθηγητή (ή την καθηγήτρια) για να αναδημιουργήσουν την ατμόσφαιρα της τάξης που αγάπησαν. Φυσικά αυτό δεν ισχύει για όλους τους μαθητές ούτε για όλους τους καθηγητές. Αυτή η προσπάθεια τον παιδιών και τον εκπαιδευτικών επέτρεψε την πρόοδο κάποιων, -και η πρόοδος ήταν τελικά ο στόχος αυτού του συστήματος αντικατάστασης- ή τουλάχιστον τη συνέχεια, ώστε να μην εγκαταλείψουμε. Η ασύγχρονη διδασκαλία μας έδινε την ευκαιρία να γίνουμε αυτόνομοι στη διαχείριση του χρόνου και της δουλειάς, ώστε να προσαρμοστούμε σε ρυθμούς που θα συναντήσουμε σύντομα στο πανεπιστήμιο.
Τελικά, ας το δούμε σαν μια ευκαιρία που μας δόθηκε. Σίγουρα τα μαθήματα δεν εξασφάλισαν την ανθρώπινη επαφή, ούτε διαθέτουν τον άλλοτε ανταγωνιστικό και άλλοτε φιλικό χαρακτήρα της πραγματικής τάξης. Αλλά ένα από τα καλύτερα ανθρώπινα χαρακτηριστικά είναι η ικανότητα να προσαρμοζόμαστε, οπότε αυτοί που έδωσαν κάτι και προσπάθησαν θα ανταμειφθούν, ακόμη και αν δεν το συνειδητοποιούν ακόμα. Σας επιβεβαιώνω ότι δεν χάσατε τίποτα.
Πολλά μας έλειψαν αυτή την περίοδο, ειδικά σχετικά με την επαφή. Έγινε τελικά εντελώς ψηφιακή, μια σειρά από νούμερα που μεταφερόταν από καλώδιο σε καλώδιο για να μας παρηγορήσουν για την μοναξιά μας. Είχαμε την εντύπωση πως ο χρόνος περνούσε πιο αργά, ενώ πριν την πανδημία που είχαμε σταθερά ωράρια και τρελαινόμασταν στα διαλείμματα ο χρόνος έτρεχε και δεν τον φτάναμε. Δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον αλλά σας βεβαιώνω πως όλοι θέλουμε να γυρίσουμε στην τάξη. Μεταξύ μας, κάποιοι δεν φαντάστηκαν ποτέ ότι θα έκαναν τέτοιες σκέψεις ή ότι θα λαχταρούσαν τόσο το σχολείο.
Π.

Τα μαθήματα από απόσταση, παρότι ήταν αρκετά πρακτικά, αφού οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνούν άμεσα, είχαν ωστόσο πολλές ατέλειες. Εκείνη που θεωρώ σημαντικότερη απ΄ όλες ήταν πως πολλά παιδιά δεν μπόρεσαν να παρακουλουθήσουν τα μαθήματα γιατί δεν είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Μέσα στη βιασύνη του και στην πιεστική ανάγκη να βρει μια λύση, το Υπουργείο δε σκέφτηκε αυτή την ομάδα παιδιών. Έτσι με αυτό το σύστημα φάνηκαν ακόμη περισσότερο οι ανισότητες μεταξύ των μαθητών.
Κάτι άλλο που με προβλημάτισε, όπως και πολλά άλλα παιδιά, ήταν πως η ατμόσφαιρα των ψηφιακών τάξεων δεν ήταν καθόλου ίδια με της πραγματικής τάξης, εφόσον οι μαθητές δεν μπορούσαν να μιλήσουν μεταξύ τους και η διάδραση και η ανταλλαγή απόψεων ήταν πιο δύσκολη. Τα παιδιά είχαν συνήθως τα μικρόφωνα κλειστά, για να μην εμποδίζουν το μάθημα και τις κάμερες απενεργοποιημένες, γιατί ένιωθαν άβολα. Γι αυτό και τόσοι μαθητές, μη μπορώντας να κάνουν ερωτήσεις, δυσκολεύτηκαν να καταλάβουν και να μάθουν πράγματα στη διάρκεια της καραντίνας.
Προσωπικά, είχα λίγα μαθήματα με σύγχρονη διδασκαλία αλλά και πάλι η παρακολούθησή τους με δυσκόλεψε είτε εξαιτίας των διακοπών της σύνδεσης, εφόσον δεν είχαμε καλό σήμα σε όλα τα δωμάτια του σπιτιού, είτε επειδή αποσπόταν διαρκώς η προσοχή μου από το περιβάλλον μου. Επίσης, κατάλαβα ότι ένα μάθημα που παρακολουθεί κανείς μόνος του δεν έχει καμία σχέση με το όταν βρίσκεται με τους συμμαθητές του. Είναι πιο ανιαρό και λιγότερο ελκυστικό, γι' αυτό και δεν άρεσε, φαντάζομαι, σε κανέναν.
Αυτή η περίοδος ήταν μια περίεργη φάση της ζωής μας, που μας επέτρεψε τουλάχιστον να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Τα μαθήματα εξ αποστάσεως έγιναν για πρώτη φορά σε διεθνή κλίμακα και μας έκαναν να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση και πόσο ωραίο το σχολείο!
Κ. 

''Αλεξάνδρεια'' : ένα γλυκό αποχαιρετιστήριο τραγούδι για τη λήξη της σχολικής χρονιάς /  "Alexandrie" : une chanson douce d'au revoir pour la fin de l'année scolaire

 

                              Aπολαύστε το εδώ / Ecoutez-la ici.

vendredi 12 juin 2020

Eγγραφές για το σχολικό έτος 2020-2021

Όπως σας ενημέρωσαν ήδη οι εκπαιδευτικοί μας, μπορείτε να στείλετε από τώρα κιόλας τις εγγραφές των παιδιών για τη νέα σχολική χρονιά.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε εγκαίρως τον αριθμό των μαθητών στο σχολείο μας, καθώς ο υπολογισμός των τμημάτων για τη λειτουργία του ΤΕΓ την επόμενη χρονιά γίνεται με βάση των αριθμό των προεγγραφών. 

'Οσο περισσότεροι μαθητές προτίθενται να φοιτήσουν στο ΤΕΓ μας, τόσο περισσότερα θα πρέπει να είναι τα τμήματα του σχολείου μας και κατ' επέκταση ο αριθμός των εκπαιδευτικών. Εάν, λοιπόν, χρειάζονται επιπλέον αποσπάσεις εκπαιδευτικών θα πρέπει να το γνωρίζουμε αρκετά νωρίς για να ενημερωθούν εγκαίρως οι αρμόδιες αρχές.

Γι' αυτό, οι μαθητές που φοιτούν ήδη στο σχολείο μας καλύτερα να μην περιμένουν το Σεπτέμβριο, αλλά να αποστείλουν το έντυπο εγγραφής τους από τώρα στον εκπαιδευτικό που είχαν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.
Τα παιδιά που θα φοιτήσουν στο σχολείο μας για πρώτη φορά, μπορούν να αποστείλουν την εγγραφή τους στην εκπαιδευτική υπεύθυνη του ΤΕΓ μας, κυρία Μαρία Πουρνάρα στη διεύθυνση : maria.pournara@gmail.com

Το έντυπο των εγγραφών για το σχολικό έτος 2020-2021 μπορείτε να το βρείτε εδώ

lundi 1 juin 2020

Συνέχιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Τ.Ε.Γ. μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

Έπειτα από απόφαση του Συντονιστικού Γραφείου Βρυξελλών, παρατείνεται η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των Τ.Ε.Γ. και συνεχίζεται η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέχρι το τέλος του τρέχοντος διδακτικού έτους, στις 27 Ιουνίου. 

========================================================

ENSEIGNEMENT A DISTANCE JUSQU'A LA FIN DE L'ANNEE SCOLAIRE


D'après la décision du Bureau du Coordinateur à Bruxelles, les Sections de Langue Grecque resteront fermées pour des cours en présentiel et l'enseignement à distance continuera jusqu'à la fin de l'année scolaire en cours, à savoir jusqu'au 27 juin. 

vendredi 29 mai 2020

Νέες ημερομηνίες για τη διεξαγωγή των εξετάσεων ελληνομάθειας

Εξετάσεις Πιστοποίησης Επάρκειας της Ελληνομάθειας Οκτωβρίου 2020

Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας γνωστοποιεί τις οριστικές ημερομηνίες διενέργειας των εξετάσεων ελληνομάθειας Οκτωβρίου 2020 σε αντικατάσταση αυτών που αναβλήθηκαν τον Μάιο του 2020 λόγω της πανδημίας.
Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 28 Ιουνίου 2020 και οι εξετάσεις θα διεξαχθούν από 13 έως 16 Οκτωβρίου 2020 στο Ελληνικό Σπίτι (9, rue Mesnil 75116 Paris).

Σχετικά με τις εγγραφές:
  • Όσοι/Όσες υπέβαλαν αίτηση και κατέβαλαν τα εξέταστρα στην προηγούμενη περίοδο εγγραφών, η αίτηση τους ισχύει αυτόματα για τη νέα εξεταστική.
  • Όσοι/Όσες είχαν υποβάλει αίτηση, αλλά δεν είχαν καταβάλει εξέταστρα, θα επεξεργαστούν την ίδια αίτηση και θα καταθέσουν τα εξέταστρα στο εξεταστικό κέντρο όπου επιθυμούν να εξεταστούν.
  • Όσοι/Όσες δεν υπέβαλαν αίτηση, θα μπουν στην πλατφόρμα των εγγραφών και θα κάνουν νέα εγγραφή. 
Για την ακριβή ημερομηνία των εξετάσεων ανά επίπεδο, συμβουλευθείτε τον συγκεντρωτικό πίνακα με τις ημερομηνίες εξετάσεων.

Oι ενδιαφερόμενοι και οι υποψήφιοι μπορούν να επικοινωνήσουν με την υπεύθυνη για τη διεξαγωγή των Εξετάσεων Ελληνομάθειας, κα Μαρία Λιάπη, στη διεύθυνση : marialiapi65@gmail.com
ή με το εξεταστικό κέντρο Παρισιού στη διεύθυνση : list.chpe@gmail.com, καθώς και στα τηλέφωνα : 0147046789 και 0665424513.

Εδώ θα βρείτε την επίσημη ανακοίνωση του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.

dimanche 24 mai 2020

#snfccAtHome | Αναγνώσεις: παιδικό βιβλίο - Τρελαντώνης

Διαβάζει ο Δημήτρης Πιατάς 

Από την Τρίτη 26 Μαΐου στις 18.00, στο πλαίσιο της σειράς #snfccAtHome: Αναγνώσεις: παιδικό βιβλίο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ο αγαπημένος ηθοποιός Δημήτρης Πιατάς διαβάζει το κλασικό παιδικό μυθιστόρημα της Πηνελόπης Σ. Δέλτα Τρελαντώνης σε σκηνοθετική επιμέλεια του Βίκτωρα Αρδίττη. Την ανάγνωση θα συνοδεύσουν ζωγραφικά έργα που δημιούργησε, ειδικά για τη σειρά, ο εικαστικός Αλέκος Λεβίδης, καθώς και πρωτότυπη μουσική του συνθέτη Κώστα Βόμβολου.

Ακούστε ένα σύντομο απόσπασμα από το εμβληματικό παιδικό μυθιστόρημα.

Ο Tρελαντώνης ακολουθεί τη μεγάλη επιτυχία που είχε Το καπλάνι της βιτρίνας της Άλκης Ζέη, σε ανάγνωση της Όλιας Λαζαρίδου και σκηνοθετική επιμέλεια του Γιώργου Νανούρη, που ολοκληρώθηκε σε δέκα επεισόδια. Την σειρά συνόδευσαν πέντε μοναδικά ζωγραφικά έργα που εμπνεύστηκε από το βιβλίο ο Αλέκος Λεβίδης καθώς και μουσική που συνέθεσε ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος.

Όπως γράφει η Άλκη Ζέη, που έφυγε πρόσφατα από κοντά μας: «Αληθινά παιδιά, αυτή είναι η μεγάλη κληρονομιά που άφησε η Δέλτα στα παιδιά με τα μυθιστορήματά της, και σε μας τους συγγραφείς να γράφουμε παιδικά βιβλία με παιδιά τόσο αληθινά σαν να έχουνε υπάρξει στ’ αλήθεια».

Η σειρά θα μεταδίδεται στο snfcc.org/trelantonis Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη στις 18:00, ξεκινώντας την Τρίτη 26 Μαΐου. 

mardi 19 mai 2020

Διαδικτυακό παιχνίδι "Η ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ"

Η Αριάδνη, η ηρωίδα του βιβλίου "Η Αριάδνη στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης" (εκδόσεις Διάπλαση)  σας καλεί να παίξετε ένα διαδικτυακό παιχνίδι για να γνωρίσετε το Μουσείο της Ακρόπολης και τους φίλους της τα αγάλματα που κατοικούν εκεί. 
Μπορείτε να βρείτε το παιχνίδι εδώ
Καλή διασκέδαση ! 

Πηγή : https://artdetectiveforkids.blogspot.com/2020/05/blog-post_17.html?spref=fb&fbclid=IwAR1efbKcTfZRRgPJB3YB-sY_DbKOCFyHCEMkFEpSfeUP7hlJx9SiesiJvZ4

vendredi 15 mai 2020

#snfccAtHome - Νέες δραστηριότητες για οικογένειες και παιδιά

Δραστηριότητες για οικογένειες και παιδιά 

Στους συνδέσμους που σας παραθέτουμε μπορείτε να ανακαλύψετε πολλές και νέες δραστηριότητες, εμπνευσμένες από τα σχολικά προγράμματα και το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ. 
  • Το καπλάνι και η παρέα του :
    Με αφορμή τις αναγνώσεις του παιδικού μυθιστορήματος από την ηθοποιό Όλια Λαζαρίδου, το ΚΠΙΣΝ εγκαινιάζει το Σάββατο 2 Μαΐου μια νέα διαδικτυακή σειρά εργαστηρίων, μέσα από τα οποία τα παιδιά μαθαίνουν βήμα-βήμα πώς να δημιουργήσουν τους ήρωες από το καπλάνι της βιτρίνας.
    Μέσα από εβδομαδιαία βίντεο φτιάχνουμε μαζί το καπλάνι και την παρέα του με χαρτόνια, αλεύρι, νερό και χρώματα! Κατασκευάζουμε χάρτινες κινούμενες φιγούρες με τις οποίες μπορούμε να παίξουμε και να δημιουργήσουμε τις δικές μας ιστορίες.

  • το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος ταξιδεύει :
    Το αγαπημένο σχολικό πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ μεταμορφώνεται σε μια σειρά από «πράσινες» δραστηριότητες για παιδιά όλων των ηλικιών και έρχεται από το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, όπου κανονικά διεξάγεται, στο σπίτι σας!
    Με εύκολο τρόπο και απλά υλικά που μπορούμε να βρούμε γύρω μας γινόμαστε κηπουροί, συνεργαζόμαστε, πειραματιζόμαστε, επαναχρησιμοποιούμε υλικά και ανακαλύπτουμε τρόπους για να φροντίσουμε τα φυτά μας.

  • Friday Challenge :
    Δες το σπίτι με νέα μάτια, γίνε κυνηγός αντικειμένων, συνδύασέ τα και δημιούργησε τις δικές σου φανταστικές συνθέσεις.
    Κάθε εβδομάδα το σχολικό πρόγραμμα «Το ΚΠΙΣΝ σε φαντ-αστικό τοπίο» σε προκαλεί να παρατηρήσεις τα αντικείμενα γύρω σου και να αλλάξεις την καθημερινότητά τους.

  • Το κλίμα αλλάζει :
    Το σχολικό πρόγραμμα του ΚΠΙΣΝ, Το κλίμα αλλάζει, που έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά στο θέμα της κλιματικής αλλαγής, μας μεταφέρει διαδικτυακά, στον κόσμο του πειράματος, της έρευνας και αργότερα των κατασκευών.
    Στόχος είναι να ανακαλύψουμε, μέσα από το παιχνίδι, πώς ο άνθρωπος έχει επηρεάσει το κλίμα, την εξέλιξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς και πώς οι αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού βρίσκουν εφαρμογή στον σχεδιασμό και τη λειτουργία του ΚΠΙΣΝ.

lundi 11 mai 2020

Eξ αποστάσεως διδασκαλία τουλάχιστον μέχρι το τέλος Μαΐου για το Τ.Ε.Γ. μας / Enseignement à distance jusqu'au moins la fin de mai

Σας ενημερώνουμε ότι, το Σ. Γ. Βρυξελλών, το οποίο έλαβε υπόψη:
α) τις ανακοινώσεις των κρατών αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολικών τους  μονάδων,
β) τα ειδικά μέτρα προφύλαξης που ανακοινώθηκαν και ισχύουν για την κάθε χώρα,
γ) τις σχετικές εκθέσεις των συλλόγων διδασκόντων των Τ.Ε.Γ.
δ) τις απόψεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Τ.Ε.Γ.
και με κύρια μέριμνα τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αποφάσισε την συνέχιση της αναστολής της λειτουργίας των Τ.Ε.Γ. και της εφαρμογής της εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέχρι το τέλος Μαΐου του τρέχοντος διδακτικού έτους. 
Από τις αρχές Ιουνίου θα επανεξεταστεί το ενδεχόμενο της δια ζώσης λειτουργίας των Τ.Ε.Γ.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nous vous informons que le bureau du coordinateur à Bruxelles, après avoir pris en considération :
a. les annonces des pays concernant la reprise du fonctionnement des établissements scolaires
b. les mesures de protection spécifiques, annoncées dans chaque pays
c. les rapports sur le sujet rédigés par chaque équipe enseignante des Sections de Langue
d. l'avis des associations des parents d'élèves des Sections de Langue
et toujours dans l'idée de protéger la santé des élèves et des enseignants, décida la poursuite de fermeture des Sections de Langue et la continuation de l'enseignement à distance jusqu'à la fin du mois de Mai de cette année scolaire.
A partir du mois de juin, la possibilité de reouverture des Sections de Langue sera réétudiée.

dimanche 10 mai 2020

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες !

Σήμερα, στην Ελλάδα, είναι η γιορτή της μητέρας.
Χρόνια πολλά, από καρδιάς, σε όλες τις μαμάδες !



Ευχαριστούμε πολύ την Κλέα (τάξη α2) για την όμορφη ζωγραφιά της !

vendredi 1 mai 2020

Kαλή Πρωτομαγιά !


Καλό μήνα και καλή πρωτομαγιά σε όλους !